Mennyire design-érettek a közép-kelet-európai vállalkozások, azaz milyen mértékben alkalmazzák a design eszközeit növekedésük, üzleti teljesítményük javítása érdekében? Tette fel a kérdést a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Innovációs Központja.
A 2023 nyarán publikált felmérésben közel 300 magyar, szlovák és lengyel vállalatvezetőt kérdezett meg arról, hogyan használják a designt működésük különböző területein, legyen szó új termék vagy szolgáltatás tervezéséről, ügyfélszerzésről vagy stratégiaalkotásról. A kutatás eredményeiből kiderül, hogy egyértelmű kapcsolat van a designközpontú gondolkodás és a vállalkozások növekedése között.
Az eredményekből kiderül, hogy a régióban a design, mint szemlélet még nem igazán elterjedt: a cégek elsősorban esztétikai megoldásokra, a termékek külső megjelenésére gondolnak, amikor meghallják a kifejezést. Az igazi sikerhez azonban a design mélyebb rétegein át vezet az út, ezek nemcsak a termékfejlesztést, stratégiai döntéshozatalt, de a költségcsökkentést, a jobb gazdálkodást és a zöldebb működést is segíthetik.
A kutatás összegzésében az Innovációs Központ igazgatója kiemeli, hogy a "közép-kelet-európai vállalatok nagy része készen áll a designtudatos fejlesztésekre, a design központú innovációhoz azonban további pénzügyi és egyéb erőforrások befektetésére van szükség".
A kutatásról megjelenő teljes cikket itt olvashatják.
Az Europa Design szolgáltatásaival készen áll arra, hogy a magyarországi és régión belüli cégek fejlődését támogassa. Irodájuk berendezése mellett segítünk egy maximalizáltabb működést elérni a Well solution csomagunkkal, valamint iroda audit szolgáltatásunk növelheti az Önök hatékonyságát, a munkavállalók teljesítményét.
Az Europa Design szolgáltatásairól itt tudhatnak meg többet.
Az Europa Design szolgáltatásaival növelheti vállalkozása hatékonyságát